14 – 260 Lubawa, ul. Biskupów Chełmińskich 1 56 49 181 63 514 154 474
Nasz wpis

Wizyta chóru Polonia Harmonia szlakiem Ziemi Lubawskiej

Nasz wczorajszy dzień był nieco inny, ale bardzo miły i ciekawy, ponieważ na naszej pięknej Ziemi Lubawskiej gościliśmy chór ze Śląska Polonia Harmonia. 🙃 Wspólnie z naszymi gośćmi oraz Panią Przewodnik Bernadetą Trojan zwiedzaliśmy i poznawaliśmy rozmaite zakątki Ziemi Lubawskiej. 🗺️
Szlak naszej wycieczki rozpoczęliśmy w Biskupcu, gdzie Pani Beata Kowalska Dyrektor biura LGD Ziemia Lubawska powitała uczestników wycieczki. Następnie udaliśmy się do Kurzętnika i zwiedzaliśmy ruiny Zamku w Kurzętniku 🏰. Kolejnym punktem na naszej trasie był Kinoteatr Harmonia, który wywarł na wszystkich wielkie wrażenie – kto nie był niech koniecznie pędzi na jakiś seans oraz Bazylika św. Tomasza Apostoła ⛪ – jedyny, ale naprawdę ogromny kościół, pełen zachwycających fresków i malowideł.
Z Nowego Miasta Lubawskiego udaliśmy się do Lubawy, czyli do siedziby naszego biura, która mieści się w Lubawskie Centrum Aktywności Społecznej. Tam mieliśmy krótki odpoczynek na kawę oraz czas na swobodną rozmowę. Pani Hanna Bem Prezes Zarządu LGD ZL pokrótce opowiedziała o naszym Stowarzyszeniu oraz inicjatywach przez nas podejmowanych. Podczas tego spotkania odbyło się również wręczenie nagród dla laureatów konkursu fotograficznego „WIOSNA” 📷. Samuel Szałkowski, Kornel Szałkowski, Martyna Cherkowska – gratulujemy raz jeszcze! 🙂
Po krótkim odpoczynku skupiliśmy się na zwiedzaniu dawnego Zamku Biskupów Chełmińskich. Obiekt sam w sobie zachwyca, a w połączeniu z jego historią jest jednym z ważniejszych miejsc na mapie Ziemi Lubawskiej, które koniecznie trzeba zobaczyć. 😊
Następnie udaliśmy się na spacer urokliwymi uliczkami Lubawy, wstąpiliśmy do Kościoła pw. Św. Barbary oraz wybraliśmy się do Sanktuarium w Lipach. Końcową trasą naszej wycieczki były Lubawskie Łazienki.
Wczorajszy dzień okazał się dla nas wszystkich ciekawą lekcją historii, a także integracji. W dodatku dopisała nam cudowna pogoda, a w powietrzu czuć było miłą atmosferę. Dziękujemy za ten wspólny czas i zapraszamy na Ziemię Lubawską! 😉